Анімаційні перипетії у Львові

На наступний фестиваль анімації «Каверза» обов’язково запросіть продюсерів, і проводити його варто тільки у Львові – найбільш артовому місті. Такі пропозиції лунали від київських гостей. Вони й поділилися радістю зустрічі на фестивалі «Каверза», бо за два роки змогли побачитися тільки за межами столиці: режисер студії-продакшн «Фільм-плюс» Сергій Міндлін та режисер анімаційного кіно Lisenbart animation studio Дмитро Лісенбарт.
«Я бачив роботи львівських аніматорів, думаю, що вони мають хороші шанси вийти на ринок анімації. Ваша анімація на рівні! Але не розвивається анімація класична. У Львові люди вміють малювати, кльово малювати. Потрібно ще робити зв’язку між карикатуристами, творчими людьми. «Студія Гарбуз» показала класну анімацію. Це флеш-анімація, лінія. От тільки те саме можна зробити простіше. Видно, що усе мальовано, зроблено руками, дуже якісно. Але сам технологічний процес потрібно з голови на ноги поставити. Позитив цього фестивалю у обміні досвідом, стилістиками», - зазначив у коментарі Дмитро Лісенбарт.
Зазначимо, що львівських аніматорів на фестивалі представляли флеш-аніматор Любомир Бегай, Андрій Грималюк, Сергій Гармаш – режисер-постановник та керівник відділу дизайну студії «АРТ-відео», художник-аніматор Богдан Ших і художник Сергій Костишин зі «Студії Гарбуз».
Призові місця на конкурсі карикатури та коміксу «Євро-2012», що проходив у рамках фестивалю, завоювали карикатуристи з різних міст України. «Робота переможця – карикатуриста Максима Долинного із Тернополя – проста, виразна, і як її назвала Катерина Сліпченко, пророча. На Євро-2012 євро коштуватиме 2012. Дуже сильно графічно зроблена робота Олексія Кустовського, що одержав друге місце. І смішна карикатура Михайла Маєвського з Кіровограда закрила список призерів», – розповів Богдан Ших.
Креатив-редактор із донецької студії «Тунгуру» Володимир Ликов розповів: «Мої очікування більш ніж виправдалися. Такі міста як Львів і Донецьк не дуже добре знають одне про одного і перебувають під впливом стереотипів. Я бачу які тут люди: такі ж прості. Думаю, що нашим хлопцям корисно приїжджати і ваших аніматорів запрошувати до себе. Бо такі зустрічі, безперечно, необхідні.
Для себе я дізнався декілька нових добрих команд, що роблять якісну продукцію. Безпосереднього спілкування з колегами не може замінити ніщо, тому ідею проведення фестивалю потрібно розвивати та підтримувати. Сподіваюся, що наступного року він більш розшириться».
«Така форма спілкування, а також демонстрація своїх мультиків на екрані, дозволяє зрозуміти, якими креативними категоріями ми мислимо. Ми разом – і це важливо. Далі може бути перехід до створення громадської організації, до створення об’єднання чи порталу. До цього потрібно серйозно підходити. Це не просто комерція. Треба робити повнометражні мультфільми-серіали», – сказав директор Одеської студії мультиплікації Євген Бугайов.
Розвиток української анімації в якісному напрямку відзначили гості з столиці. «Мене захопили роботи студії «Тунгуру». Можна сказати, що я більш ніж вражений, бо це якість американської анімації та європейської. І не тільки анімації. Візуальна, персонажна і режисерська якість – є все.
Мені сподобався мультфільм Степана Коваля «Злидні». Я цю роботу бачив не один раз. І з великим задоволенням подивився ще сьогодні. Бо це велика робота, дуже складна і чітка», – розповів Дмитро Лісенбарт. Більшість аніматорів наголосили на необхідності розвитку анімації у комерційному напрямку. «Це складний цікавий інтелектуальний продукт, який може приносити гроші для нашої країни, такі ж як вугілля чи метал, але потрібно зрозуміти те, що розвинуті країни експортують дорогі інтелектуальні продукти. Анімація для анімації, арт-напрямки будуть завжди, бо вони живильні, і це насамперед авторське самовираження, а для того, щоб розвивалася школа анімації, різноманітні анімаційні напрямки, необхідно зрозуміти, як реалізовувати хороший якісний продукт.
Спілкуючись із колегами, я переконався, що це найбільш злободенна проблема усіх студій. Бо українська анімація існує на ентузіазмі людей, які просто віддані цьому мистецтву», – розповів Володимир Ликов.
Фестивальний розвиток анімації в Україні – це один із способів познайомити аніматорів, відкрити шлях співпраці. «В мене тепер будуть приклади робіт та стилістики, які я як режисер можу оцінити і пропонувати роботу львів’янам, донеччанам чи одеситам. Тобто я можу виступати продюсером. Якщо є завдання зробити анімацію саме в цьому стилі, то я буду знати, до кого звернутися. Бо інформації про людей практично нема. Мені самому доводиться дивитися на роботи європейських чи американських художників. Це непогано. Бо треба бачити рівень і дотягуватися до нього», – поділився враженнями Дмитро Лісенбарт.
Ідею того, щоб такі фестивалі як «Каверза» проводили у Донецьку чи Одесі підхопили аніматори, що приїхали з цих міст. «Тільки у Львові на фесті можна побачити і брейк, і пантоміму, і анімацію. Бо київські фестивалі, наприклад «Крок», більш насичені: там більше робіт, багатий графік проведення. Але цей фестиваль «Каверза» мені подобається динамічністю, тим, що люди готові працювати. Нема стандартів. І не потрібно усе робити за якимись кліше. Є тема, тло, що об’єднує усіх. Мексиканські фестивалі анімації кардинально відрізняються від американських. Своєю атмосферою, своєю культурою. Львів як культурний центр притягує до себе. Він особливо вирізнявся за Радянського Союзу. Я це добре знаю, бо народився у Львові», – розповів Дмитро Лісенбарт.
Фестиваль анімації та карикатури «Каверза», що організували «Студія Гарбуз» та художник, режисер театру «Клітка» Міхай Тимошенко, спрямовували на створення творчого середовища. Вечірка, де поєднали мультики, джаз, брейк (гурт «Tyron City») і театральні виступи (театр «Клітка»), круглий стіл аніматорів з різних куточків України, окрім хорошого настрою, принесли людям добрі знайомства.
«Думаю, що фестиваль вдався на 90 відсотків. Залишилися хороші враження. Безперечно є певні кроки, бо налагоджуються зв’язки із аніматорами. Реалізація є важливою. І сам фестиваль приніс людям чимало задоволення. Принаймі тим, хто прийшов, бо не дуже вдалося розворушити людей. Така байдужість до культурних заходів неприємна», – сказав Міхай Тимошенко.
«Фестиваль «Каверза» пройшов добре. Можливо, не усе вдалося. Але видно, що розвиток фестивалю необхідний. Наступного року обов’язково запросимо продюсерів. Зберемо з України ще більше аніматорів. Варто буде запросити гостей з-за кордону, щоб вони відкрили нам свої новинки. Тобто більше спрямувати фестиваль у практичне русло. Більше доповідей, переглядів анімацій, більше контактів.
Дуже хороші відгуки цьогоріч були про роботи львівського аніматора Любомира Бегая. Наші гості з Києва відзначили, що у нього хороші персонажі, якісні мультики. А у творчості Андрія Грималюка відкрили дизайнерський талант. Цьому хлопцеві прогнозують оформлення передач, телевізійних продуктів», – розповів директор «Студії Гарбуз» Назар Рубашний.
Оксана Ничипорук

Немає коментарів: